Obchodní dovednosti – nyní nenabízím

Celkem jsem vedl přibližně 1000 dní školení obchodních dovedností a k tomu 100 dní coby tzv. outdoorový instruktor mezinárodní organizace OUTWARD BOUND.

Lektorem obchodních dovedností jsem od roku 1998, z toho do roku 2002 velmi intenzivně, poté jsem se více věnoval vlastnímu obchodování a školení bylo příjemným doplňkem mé obchodní praxe. Obchodní výsledky: 15% všech pohřebních služeb v ČR jsou mými platícími klienty, některé přes 10 let, bez obchodních dovedností bych to nedokázal.

K dispozici jsou Vám vybrané reference na moji práci lektora ZDE:

Obchodní dovednosti jsem školil  rád, protože se po něm zvyšuje nejen obchodní výkonnost obchodníků, ale i má vlastní.

Jaká témata jsem připravoval?

1. Prospecting: Jak oslovit a kde najít bonitní klienty?
1A) Jako samostatné školení jsem připravil speciální seminář: LinkedIn pro obchodníky. Zatím jsem jej školil několikrát, všechna ostatní témata pak více než stokrát.

2. From lead to opportunity:
Telefon – efektivní nástroj v rukou obchodníka. Příprava před telefonováním, postupné získávání shody, ověřní nakolik s můžeme být užiteční. Uzavírání dohod po telefonu a jejich následné potvrzení.

3. Opportunity to sale:
Jednání z očí do očí – jeden až dva na jednoho. Příprava na schůzku. Jak využít první dojem a dobře zahájit schůzku.

4. Typologie klientů – překvapivě jednoduchá, prověřená praxí a okamžitě využitelná.

5. Jak mohu být klientovi užitečný? Co opravdu potřebuje? Otevřené otázky – zjišťování potřeb

6. Jak služba, či produkt, který mám k dispozici může skutečně pomoci klientovi? Prezentace užitku.

7. Zvládání námitek

8. Uzavření obchodu, nácvik nejčastějších uzavíracích technik.

9. Keep the business going. Referrals. Personal brand building.
Jak si usnadnit oslovení dalších klientů? Jak se nechat doporučit těm správným lidem?